Chocolade-noten-kokos-caramel koek

Afbeelding

Weer een nieuw recept uitgeprobeerd, niet zelf verzonnen, dat doe ik niet. Ik verander er alleen vaak wat aan, als ik denk dat het anders moet, nadat ik het origineel geproefd heb natuurlijk! In dit geval ben ik er ook nog niet uit. Maar dan uit de naam ‘Plaatkoek met kokos’. Dat vind ik te min voor dit taartje, want het is lekker!!

Er zit echt van alles in, kokos, chocolade drups, noten en caramel erover. Ik ben helemaal geen fan van caramel, meestal is het veel te dominant aanwezig (en te plakkerig). Maar hier is ‘ie toch lekker! Het is jammer dat het weer iets voor een ander is, maar mocht je hem ook eens willen proberen,… wil ik hem met alle liefde maken voor je!

Die caramel wordt gevormd door gecondenseerde melk. Ik naar de supermarkt voor gecondenseerde melk, had er nog nooit van gehoord. Dacht dat het gesteriliseerde melk zou zijn,…wist ik veel. Ik op die liter pakken zoeken naar een aanwijzing, nergens iets te lezen. Maar ik had ook niet zoveel nodig, zou ik blijven zitten met meer dan de helft van zo’n pak lang-houdbare-melk, getsie! Ik dacht, laat ik het nu maar vragen aan een winkel mevrouw, of hoe je ze mag noemen. Er kwam een heel team aan te pas om mij het goede product te bezorgen. Een mevrouw vroeg het aan een mevrouw, die belde weer een meneer op en toen wisten we dat we naar pad 2 moesten om daar door de meneer het blikje overhandigd te krijgen. Nou, als dat geen service is, dan weet ik het niet. Ik was er erg blij mee dat ik het gevraagd had, anders had ik echt een soep taart/brei gehad en was hij niet zo lekker als dat hij nu is! Ha!

Bij de randen is de caramel wel iets te donker, maar anders was hij in het midden weer te licht,…tja je kunt niet alles hebben! Hij is trouwens echt heel makkelijk te maken en is zo klaar. Het recept komt uit het kookboek ‘Chocola’ van Christine McFadden en Christine France.

Afbeelding

Geef een reactie

