Witte chocolade truffel taart met Limoncello

Image

Deze fantastische taart was alleen al een plaatje om te zien. Ik heb hem van een ander blog, eigenlijk via Welke.nl, daar stond hij op. En ik moet bekennen dat ik eigenlijk helemaal geen fan ben van witte chocolade (net als karamel), maar deze stond toch wel zo geweldig op de foto. Ik moest hem gewoon proberen!

Hij stond erop als dessert voor kerst, maar ik vond dat dit ook echt een ‘gewone’ taart kon zijn, omdat er geen ijs in zit of iets wat typisch als ‘toetje’ moest door gaan. En na het lezen van de werkwijze, dacht ik zo’n simpel recept doen we voor mijn verjaardag, daar kan weinig aan fout gaan. Maar mijn moeder eet gluten vrij, dus moest ik ook nog iets anders maken. Dat werd mijn gluten vrije chocolade taart.

Twee chocolade taarten, dat was misschien niet echt een goed idee, achteraf. Als je niet van chocolade houdt (ze zijn er echt!) dan heb je een probleem…. Maar goed, iedereen bleek toch wel erg nieuwsgierig te zijn naar de witte taart. Die ging op twee stukken na op, de andere taart hielden we de helft over. Waar ik overigens geen probleem mee had hoor! Moet wel toegeven dat de Limoncello die in de witte taart zat, weinig te herkennen was, misschien de volgende keer toch iets meer erin. Maar doordat er in de cake limoen rasp zit, heb je wel die frisse smaak, wat erg goed past bij de witte chocolade. Zeker eentje om nog eens te maken!

Image

Geef een reactie

