Spijkertas

P1010620Een tijdje geleden deed ik via facebook (en mail) een oproep dat ik oude spijkerbroeken wilde hebben. Eerst kreeg ik geen reacties, maar na een tijdje stroomden ze binnen. Alle maten kreeg ik binnen, van heel klein tot zeer groot. Echt super! Ik heb nu ondertussen echt een hele stapel liggen. Voor nu even genoeg, kan ik je wel vertellen.

Wat ik er mee doe? Ik wil er tassen, kussens, knuffels en mandjes van maken. En dit, als het even kan, verkopen op een creatieve markt. Maar dan niet alleen saai spijkerstof, maar altijd in combinatie met een ander vrolijk stofje.

Zo is deze tas ook ontstaan. Het zijn twee lappen van een spijkerbroek, het kontzak gedeelte en het stuk eronder, voor de achterkant. Voor in de binnenkant heb ik een reststof gebruikt van lime-groen leger print. (Waar ik ooit een slaapzak voor mijn dochter van had gemaakt. Ik koop vaak stof te veel, en houd dus ook veel over. Je moet mijn kast eens zien, de deuren kunnen niet eens meer dicht!)

Het zwarte band voor over de schouder, had ik ook nog liggen. Een tik van mij om van alle oude tassen die versleten zijn alle bruikbare dingen eraf te knippen, dus ook de schouderband. Deze heb er tussen genaaid en klaar was de tas.

P1010622 P1010623Zo is het uiteindelijk best een stoere jongens tas geworden. Hij is vrij diep en de kontzak is ook nog echt te gebruiken, ideaal dus om nog wat kleine dingen mee te nemen.

Dit is de eerste en er moeten er nog vele volgen, ieder met een eigen karakter zullen we maar zeggen. Nog wat kleinere ook ,voor de kleintjes onder ons.

Wie weet zit  er een leuke bij, dan kun je het mij laten weten en tegen een mooi bedrag kopen 🙂 Want daar zijn ze voor!

Geef een reactie

