Zitkussen

P1010652

 

Mijn zoon had nog niet een lekker plekje om te hangen en boekjes te lezen, behalve op zijn bed natuurlijk. Nu lag zijn oude ledikanten matras nog steeds op zolder. Maar de hoes die eromheen zat kreeg ik niet meer schoongewassen. Alle bed ongelukjes en vooral de kwijlvlekken, wilden er niet meer uit. Dus verkopen via marktplaats was geen optie meer. Weggooien vond ik zonde en dus lag hij daar nog wat langer op zolder.

Nadat ik van mijn oude spijkerbroek het kussen voor hem had gemaakt, bedacht ik dat ik er een groot zitkussen van kon maken, ook weer met mijn spijkerbroek. De pijpen had ik tenslotte nog liggen en in de kast nog wat restanten lappen spijkerstof. (Ruimt ook lekker op!) Met een broodmes heb ik het matras doormidden gesneden, wat vrij makkelijk ging.

Met wat knip en naaiwerk kreeg ik ook weer wat grote lappen voor elkaar, maar er moest nog een rits in. En aangezien ik ondertussen ook met andere projecten bezig was, vergat ik steeds op de markt een rits te kopen van 50 cm. Maar de matras delen lagen gigantisch in de weg op mijn zolder, dus er moest nu echt actie ondernomen worden.

En als je dan eindelijk de rits in huis heb, zou je zeggen dat het zo voor elkaar is. Niets is minder waar, het bleef natuurlijk nog een paar weken zo liggen, totdat mijn stapel spijkerbroeken in alle maten een beste berg vormden en ik de lappen voor het kussen bijna niet meer kon onderscheiden. Toen dacht ik, nu maken we het in een keer af!

Ook dit ging niet van een leien dakje, want wie zijn hoofd niet gebruikt,…had ik de rits aan de brede kant gemaakt. Tja, dan krijg je het kussen er met geen mogelijkheid in. Moest ik alles weer uithalen en het opnieuw, maar nu aan de korte kant erin zetten. En toen was hij af! Joepie!

Voor mijn zoon was het echt een verrassing, want hij wist van niets. Ik had hem gewoon in zijn kamer neergelegd en toen hij naar bed ging kreeg hij hem pas te zien. Om hem af te maken had ik er met textielverf nog zijn eerste letter opgeverfd. En op de andere kant van het kussen zijn geboortejaar. Hij is leuk geworden en zit super zacht, doordat hij lekker dik is. Hij vind hem ook erg stoer zo met zwarte letters, zwart is immers zijn lievelings kleur!

P1010649  P1010651P1010648

 

Geef een reactie

