Dagje Amsterdam

16072014074Gisteren ben ik een dagje naar Amsterdam geweest, met een kenner. Zelf ben ik wel een aantal keren geweest om te shopppen, maar dan gewoon de gangbare route die iedere shopper neemt, neem ik aan. Toen woonde ik nog in Haarlem en zat je er zo. Nu niet nu moet ik 1 uur met de trein, als alles mee zit, want gisteren begon ik op het station al met een vertraging van 15 minuten en toen zat ik nog niet eens IN de trein! Later moest ik overstappen en moest ik weer 10 minuten wachten, voor hij vertrok. Maar goed, mensen kijken vind ik ook niet erg en op zich had ik geen haast. Ik moest niet perse op tijd voor een gesprek zijn of zo.

Mijn kenner, waar ik mee was, woont niet in Amsterdam, maar is min of meer opgegroeid in Amsterdam dus ze weet ook nog eens heel wat over de gebouwen en dat is best leuk! Zo kijk je opeens heel anders naar een grote oude stad, waar je normaal gesproken door heen raast.

Ze hoort een beetje bij ons gezinnetje ondertussen. Ik ging in Haarlem altijd baby zwemmen met de oudste en toen ik de tweede gekregen had, is zij met de oudste gaan zwemmen en ik met de jongste. Dat was altijd erg leuk en gezellig, ik heb er een vriendin aan overgehouden en de kinderen een derde oma, ze is net wat ouder als mijn eigen moeder. Ondertussen zijn we 3 jaar uit Haarlem en hebben we nog steeds regelmatig contact. Van de week nog op Skype gezeten met de kinderen en gisteren dus samen een dagje op pad in Amsterdam, zonder kinderen.

Een beetje aan het einde van de dag zouden we Surinaams gaan eten. Ze kent een eettentje richting de rose-buurt. Ik weet niet meer hoe het straatje heette waar we door liepen, maar daar kwamen we lang een bakkertje,…! 16072014075 Die etalage was echt om te watertanden! Eerst kom je langs de hartige taarten (zie  foto boven), echt super goed gevuld zagen ze er uit. Niet van die lege dingen bij de appie of zo.

Dan de andere kant van de deur. Het deel met de zoete taarten,… ook om je kwijl even van de kin te vegen! Ik had echt zoiets van, ik moet iets meenemen! Maar ik wist ook dat het er niet meer uit zou zien, eer ik thuis zou zijn. Fantastisch zag dat er uit, heerlijk gewoon. Maar helaas, gewoon doorlopen dan maar. Toen bedacht ik mij dat ik natuurlijk ook gewoon foto’s kon maken van al dat pracht. Zo gezegd zo gedaan. Ik zou zo iedereen daar naar toe willen loodsen, als ik nog wist waar het zich bevond,… Het bakkertje heette iets van ‘De laatste kruimel’, mocht je in Amsterdam zijn, vraag het iemand! (zou ik ook niet doen hoor!)

Even later zaten we in het Surinaamse eettentje en hebben hier heerlijk gegeten en was ik dit bakkertje alweer snel vergeten. Zo gaat dat dan ook weer, maar gelukkig heb ik de foto’s!

16072014073

Geef een reactie

