Gekookt eitje zonder schaal

P1010697Volgens mij heb ik dit een keer in de Allerhande gezien, een eitje koken zonder het eierschaal. Dat zag er zo apart uit, dat ik het toch ook een keertje moest proberen. Dus vanmorgen dacht ik er ineens aan en dacht, lekker voor het ontbijt, een gekookt eitje.

Mijn dochter was er ook wel voor te porren, mijn zoontje twijfelde en mijn man wilde een gewoon gekookt ei. Prima.

Er stond toen ook bij in fotootjes hoe je dat ei in huishoudfolie moest doen, dat had ik onthouden, dus dat gaf geen problemen. Je neemt een schaaltje, leg hier het huishoudfolie in en breek het ei erboven. Je draait het folie een beetje dicht en met een tang hield ik het in het water.

P1010694

Ik dacht, we zijn nu zonder schaal, dus dat is zo gaar. Maar dat viel mij toch een beetje tegen, al met al moest het toch nog best lang in het kokende water. Los laten was geen optie, want dan smolt het plastic tegen de pan aan of er komt water bij het ei.  Pas in een later stadium kon ik ze tussen de tang laten ‘hangen’.

P1010696

Het is wel grappig en het ziet er weer eens anders uit, ook een voordeel is dat je je ei niet meer hoeft te pellen! En de smaak? Die is gewoon het zelfde, heerlijk voor een zondag ochtend!

P1010698

2 gedachtes over “Gekookt eitje zonder schaal

  1. Joke dat eitje ziet er heerlijk uit.ik heb het vanavond ook zo gemaakt voor bij de spinazie.Alleen had ik hem van binnen nog een kleinbeetje zacht.het was heerlijk.Bedankt voor de tip

Geef een reactie

