Anemoon

P1010700Toen wij dit huis kochten(eind zomer), was het een beetje een wilde tuin. Dat wilt zeggen erg slecht onderhouden, veel zooi erin wat ik er vrij snel uit getrokken heb.

Zo stond er ook een zeer grote hoek met deze anemoon erin. Ik vind hem erg leuk, had hem dan ook laten staan. Maar de zomer die volgde was de plek nóg groter geworden en hing hij zo over mijn straatje heen, dat we er zelf nog nauwelijks langs konden. Ok, dat is iet wat overdreven , ik geef het toe. Toch wel zo erg dat ik met een touwtje de boel weer richting tuin moest trekken.

Dan het jaar erna, nog meer sprieten uit de grond waar gewoon tegels zitten, ofwel het woekert enorm! Toen was de maat vol bij mij en ben ik rigoureus te werk gegaan. Ik heb echt meer dan de helft eruit getrokken, alles zit met elkaar verbonden onder de grond maar heel erg aan de oppervlakte. Dat maakt het best makkelijk. En die jongen scheuten in de gaten houden he?! Die zijn niet te temmen!

Maar eerlijk is eerlijk, het zijn wel heel mooie bloemen, P1010699de knoppen lijken van fluweel te zijn. En er zitten altijd zoveel knoppen in, ze blijven dan ook zo lang doorbloeien. Erg gezellig zo hoog zomer met vrolijke bloeiers in de tuin. Ze geven ook heel goed aan wanneer ze weer wat vocht nodig hebben, en dan doe je de rest van je tuin ook gewoon even!

Over de tuin water geven. Ik had altijd zo’n gewone tuinslang, nog voor mijn verjaardag gekregen 2 jaar terug, toen we hier net een jaartje woonden. Maar ik heb vanaf het begin al, altijd zo’n ruzie mee gehad met die slang! Altijd een knak erin! Niet 1, nee zo vier op een rij! Gek werd ik er altijd van en ik ben diegene die voor de tuin zorgt en dus hoort water geven er ook bij. En als alles mee werkt,… dan is dat geen straf, vind ik. Vorig jaar kwamen die krimp tuinslangen (zo’n blauwe met stof om te slang die langer en korter kan worden) in opmars. De buren hadden er ook eentje netjes opgerold over de buitenkraan. Dat wilde ik ook!

Maar helaas waren ze toen nog erg duur en niet lang genoeg. Ik heb een slang van minimaal 15 meter nodig en dan waren ze altijd tot 10 meter of je moest ze aan elkaar koppelen,… Gedoe. Het kwam er dus niet meer van. Tot ik dit jaar jarig was. Ik had er niet om gevraagd, maar kreeg hem toch van manlief. En lang genoeg ook! Nu is het weer een feest om water te geven, echt het is super! Nu hangt er ook bij ons eentje netjes om de buitenkraan!

Geef een reactie

