Jeu de boules ballen

Afgelopen week waren we op vakantie in Duitsland. We hebben het er super gehad, niet qua weer, maar gewoon de vakantie was gewoon lekker. We waren met de tent en dan zit je veel buiten, wat ik heerlijk vind. Je slaapt vaak wat minder, maar met wat soezen in de zon haal je dat weer in. Mijn dromen gaan ook gewoon door, gelukkig niet overdag! Ik heb 1 droom onthouden, deze keer een korte droom die nergens over gaat, maar toch vertel ik je hem.

Ik sta in de Hema, het is de avond voor Vaderdag en ik heb nog niets voor mijn man gekocht. Ik moet opschieten want het is ook nog eens tegen sluitingstijd, ik heb nog maar 5 minuten en dan gaat de winkel dicht. Stres dus! Ik sta in achthoekige bakken te graaien die in drie vakken zijn verdeelt. Er zijn er meerdere van die dicht bij elkaar staan. In elk vak zit een andere kleur aan spullen. De een is met alleen maar blauwe spulletjes en de ander alleen maar geel bijvoorbeeld. Ik zoek mij rot om iets te kunnen kopen voor mijn man. Dan vind ik een blauwe jeu de boules bal, in het ander vak nog een groene en een oranje heb ik ook gevonden. Ik had gezien dat er in het rode vak er ook nog een zat en als ik daar naar toe loop, zie ik net een andere meneer er mee weg lopen. Drie ballen, in drie verschillende kleuren, hij zal het er mee moeten doen. Ik grijp nog een oranje sjaal uit een bak en loop naar de kassa waar ze op mij staan te wachten.

Toch best triest voor mijn man dat hij jeu de boules ballen krijgt waar hij eigenlijk niets  mee kan, want waar is het kleine zwarte balletje? En van elke kleur maar 1, dat ook nog eens terwijl mijn man helemaal niet van spelletjes houdt! En dan die sjaal,… oranje. Het wk is net de deur uit en wij doen er echt niets aan! Dus waarom een oranje en niet gewoon iets van blauw of zo? Dat het jeu de boules ballen waren, vond ik dan wel weer te verklaren. Mijn dochter heeft met de camping buren dit spel gespeeld die dag. Ze vond het fantastisch om het spel te spelen met de buurmeisjes. Zelf hebben we het spel niet, vandaar dat ik het moest kopen? Sowieso koop ik niets voor mijn man voor Vaderdag. Wij doen alleen de knutsels van de kinderen en een beschuitje op bed met een kopje thee erbij. We zijn beiden dicht in de buurt van Vader- en Moederdag jarig en hebben al moeite om daar cadeautjes voor te verzinnen. En daarbij komt dat mijn man niet mijn vader is en ik niet zijn moeder. Dat ik in de Hema aan het shoppen was,… tja dat is toch wel een favoriete winkel van mij, ik ben groot fan van de Hema.

 

Geef een reactie

