Chocoholic naar….

 

download (2) Oef,… een nieuwe uitdaging. Ik als ras echte chocolade freak, (chocoholic) ga nu de uitdaging aan om géén chocolade te eten voor onbepaalde tijd. Waarom?

Dat zal ik je uitleggen. Op een fotootje zie je het niet , maar in real-life zit ik altijd onder de pukkels. Ik heb nog altijd het idee dat ik in de pubertijd zit, terwijl ik nu toch echt ruim in de dertig zit. Heeft niets met hormonen te maken want ik heb de prikpil, en ben dus nooit ongesteld, nee kunnen we dus niet de schuld geven. Ik eet best gezond, veel fruit, veel groente, elke dag chocolade, maar niet té veel en eet afwisselend. Maar die pukkels… ik ben ze zo zat!

Afgelopen woensdag zaten er bij mij thuis een aantal dames creatief te doen en met een stuk Brownie-Vanille Cheesecake bij de thee. Waarop een van de dames zei dat ze al drie jaar geen chocolade at omdat ze er zoveel pukkels van kreeg en hoofdpijn. Dus de bodem van de taart at ze niet, omdat daar behoorlijk wat chocolade in zat. Dat heeft me aan het denken gezet, het liet mij eigenlijk niet los, want ze heeft nu een super mooie huid, dat wil ik ook!

Ik heb er een nachtje over geslapen de dag erna nog eens een chocolade muffin genoten en toen besloot ik; geen chocolade voor mij. Het is klaar, ik moét het proberen! Het zal nog eens moeilijk worden de verleiding te weerstaan. Hoelang ik het ga doen, weet ik nog niet, vandaar voor onbepaalde tijd. In ieder geval lang genoeg om het een kans te geven de pukkels te doen verwijderen/verdwijnen. Dat betekent wel langer dan twee weken, want ik denk dat het lang duurt voor al de gifstoffen, om het zo maar te noemen, uit mijn lijf zijn.

O, ik hoop zo dat ik dit niet voor niets doe! En wie weet heb ik ook eindelijk iets minder hoofdpijn, je weet maar nooit!

Hoe zit dat eigenlijk met witte chocolade? Dat is toch geen chocolade?

download (1) images (5)

Geef een reactie

