Dagje overslaan…

Vandaag is zo’n dag, die ik liever oversla…

Het begon vanmorgen al, slecht geslapen, verkeerd geslapen. Verkeerd geslapen? Ik hoor het je vragen. Ja, ik slaap soms ‘verkeerd’ dat betekend te veel op mijn buik. Dat is niet goed voor mijn nek. Ik lig dan gedraaid met mijn hoofd en dus is mijn nek ook gedraaid. De dag erna heb ik steevast een pijnlijke nek tegen het stijve aan én hoofdpijn. Wordt ook sterk afgeraden door mijn chiropractor. Maar best lastig voor een echte buikslaper…

Dus slecht geslapen, moe mijn bed uit. Kinderen die niet mee werken of luisteren, ja die heb ik ook. Mijn dochter zit nu in een periode dat er om alles, maar echt alles gehuild wordt. Ze is net 9 moet je weten. Die leeftijd hadden we dacht ik gehad, waar om de haverklap gehuild wordt…Maar nee, ik zit er momenteel middenin. Dat werkt dus niet zo goed op het humeur.

Wanneer alles naar school is, doe ik boodschappen, ik heb een recept dat ik vandaag wil uitproberen; en cheesecake met chocolade en amerene kersen. Dat laatste is het volgende euvel, die kersen, niet te krijgen bij appie en ook niet bij Gall & Gall. Thuis maar googelen, Jumbo moet het hebben. Moet ik de kou weer in, met volle tegenzin ga ik dan maar op de fiets de stad in. Op dit moment (een uur na thuiskomst) is het 1,3 graden buiten. Om je even het idee te geven waarom ik geen zin had. Op naar de Jumbo, geen kersen. De Xenos ook nog geprobeerd, bij die winkel weet je het nooit, maar nee ook geen kersen. Dan nog naar de Ekoplaza, geen kersen. Bij de bakker, die ze gebruikt in de kerststol, krijg ik te horen dat ze er zelf nog maar heel weinig hebben en dat ze die voor een of andere koek moeten gebruiken. Ze mag ze niet aan mij verkopen, had ik voor de kerst moeten zijn, dan hadden ze er nog genoeg gehad. Wat nu? O, die turkse winkel kan ik nog proberen, nee ook niet…Die kersen zijn italiaans, misschien bij de Italiaanse delicatesse de andere kant op in deze straat. Ik loop de winkel in en dáár staan ze! Yes! Ik heb ze, ze zijn net zo duur als goud, maar ik heb ze! Ik reken af en ga weer naar huis, verkleumd en hongerig want het is ondertussen 12:00 uur geweest.

Ik heb alles in huis, ik kan beginnen. Terwijl ik mijn broodje eet staat de bodem in de oven. Een bodem van koek en witte chocolade, waar ik mijn vraagtekens bij heb, want het mengde niet echt goed. Maar goed, wie weet zit ik er naast. (Ik gebruik bij een andere cheesecake altijd een andere mix.) Deze moet eerst 15 minuten in de oven bakken, dan afkoelen en kan ik de rest bereiden. Ik zet voor de zekerheid de bodem met 10 minuten in de oven en eet mijn lunch. Gaat mijn kookwekker, bodem verbrand! Grrrr….kan ik weer opnieuw beginnen.

Ik heb gewoon echt geen zin meer, heb hoofdpijn, ben moe. Ik staak voor vandaag. De ingrediënten blijven nog wel goed tot maandag. Dan doe ik een nieuwe poging, met mijn eigen bodem mix. Dit weekend zit ik tot de nok toe vol, maar maandag heb ik weer tijd en wellicht ook weer frisse moed.

Ik weet niet wat de rest van de dag in petto heeft voor mij, maar ik ben er al klaar mee…kan ik deze dag skippen? Gewoon even er niet zijn, lijkt me heerlijk!

2 gedachtes over “Dagje overslaan…

    • Ach ja, Ellen, dat heb je wel eens. De rest van de dag ging redelijk. Tot savonds…toen viel mijn dochter van de trap op haar rug. Naar de huisartsenpost geweest, maar het bleef gelukkig bij wat kneuzingen. Toen was ik echt ‘klaar’ met mijn dag….

Geef een reactie

