Paas takken

Afbeelding

We hebben afgelopen week hard gewerkt aan de paas takken! Al weken geleden had ik met de kinderen met zout brooddeeg wat vormpjes gemaakt en afgebakken. Dat is best leuk om te doen, maar dan? Wat doe je er dan mee? Ik dacht, weet je wat, we doen ze met Pasen in de paas takken!’ De kinderen vonden dat ook een goed idee, dus afgelopen woensdag hebben ze ze kunnen beschilderen met kleurtjes die ik van te voren al wat had gemengd om zachte kleuren te krijgen die bij Pasen passen. Niet alle gaatjes waren groot genoeg om er een draad door te krijgen dus die liggen er braaf onder. Ik vind hem leuk geworden met die zelf maak dingetjes erin. Voor het eerst eigenlijk, want meestal heb ik van die kant en klare dingen erin hangen, ook leuk hoor. Nu zitten er alleen wat vlindertjes in, niet door de kinderen gemaakt. 

Toch nog een beetje Pasen op mijn blog. Verder geef ik er niet veel om hoor. Eerste Paasdag gaan we lunchen bij mijn schoonouders. Tweede Paasdag gaan de kinderen paas eieren zoeken in de straat en ben ik waarschijnlijk een ochtendje werken. Prima, dan zijn deze dagen ook weer voorbij. Ik heb altijd een beetje een hekel aan feestdagen die langer dan 1 dag duren, dat duurt te lang. Al die verplichtingen en tradities,…ik sla ze liever over.

Afbeelding

Plaats een reactie